За нас

 

Exide Technologies

С пазарен дял от 22% компанията Exide Technologies (Exide Technologies), с дейност в 89 държави и нетна печалба за фискалната 2010 г. от приблизително 2.7 мрд.долара, е една от най-големите световни компании, занимаващи се с производство, разпространение и рециклиране на оловно-киселинни батерии. Четирите отдела на компанията по света – Индустриална енергия-Америкa (Industrial Energy Americas), Индустриална енергия-Европа (Industrial Energy Europe), Транспорт-Америкa (Transportation Americas) и Транспорт-Европа (Transportation Europe) осигуряват богата гама от услуги и продукти за съхраняване на ел. енергия, предназначени за употреба в транспорта и индустрията.


Exide създаде глобална мрежа от центрове за тестване на батерии и центрове за подобряване на дизайна, разположени в Северна Америка, Франция, Испания и Великобритания. Глобалният мащаб, осигурява по-добро и по-бързо въвеждане на иновации при продуктите и услугите, и променяне на начина по който потребителите на световно ниво използват и съхраняват ел. енергията.
“Exide Technologies” разширява предлаганoто на клиентите си, като продава услуги и системи, които подобряват работата на автомобилите, подобряват ефективната употреба на автомобилния парк, и намаляват риска от загуба на мощност.

Exide предлага не просто батерии, а енергийни решения.

Днес Exide се стреми за замяна на оловните батерии с разработването на нови технологии.



Приложение

В транспортния сектор се предлагат продукти както за първоначално вграждане в автомобилите при производство, така и за следпродажбено обслужване; също и продукти с приложение при тежките камиони, селскостопанската техника и корабоплаването, както и нови технологии за хибридни автомобили. В индустриалния сектор приложението е в енергийни мрежи, каквито са телекомуникационните системи, електрическите компании, железопътните мрежи, фотоволтажното (захранвано със слънчева светлина) и непрекъсваемото токозахранване (UPS), както и за приложение при повдигателни механизми като електрокари, в минното дело и други търговски превозни средства.

Транспортният отдел на Exide с центрове на управление в Милтън, Джорджия (САЩ) и Женевилие, Франция, осигурява широка гама от стартови батерии и батерии с дълбок цикъл на разреждане (deep cycle) за превозни средства, вариращи от градински трактори до коли, пикапи, мотоциклети, джетове, колички за голф, селскостопанско оборудване, каравани, кемпъри, автобуси, ремъркета за трактори и военна техника, като танкове и бронетранспортьори.

Обширното портфолио на Exide включва потребителски марки като Exide®, NASCAR® Extreme, Marathon, Exide Select Orbital®, Trailblazer®, Exide RoadForce®, Exide MegaCycle®, BIG, Tudor®, Fulmen®, Deta®, Centra®, Stowaway®, and SuperCrank®. Exide осигурява цялостна верига за транспорт и доставка - от заводите за сглобяване на оригинални части до продуктите за следпродажбена поддръжка и сервизни услуги, през дистрибуторските мрежи до търговците на дребно. Продуктите на компанията представляват и част от първоначалното оборудване на най-продаваните коли и камиони в Северна Америка, Европа, Азия и Австралия.

Качеството и надеждността и съвременни технологии са причината Exide да се използва в производство на Peugeot, Citroen, Fiat, Renault, Volkswagen Group, Ford, Volvo, BMW, Chrysler и други.


Екология

Корпоративната отговорност към опазване на околната среда и към запазването на земните ресурси стои в основата на бизнеса на Exide. След края на експлоатационния живот на акумулаторните батерии, те се събират, като Exide възстановява и рециклира 95% от цялото олово, киселина и пластмаса чрез своя собствена технология.

Exide Technologies рециклира около 50 милиона батерии годишно. Рециклирането не само опазва околната среда, но също така спестява енергия и суровини разходи. В процеса на рециклиране, оловото, пластмасата и киселината се разделят. Оловото се разтопява, отлива на кюлчета, които се използват в нови батерии. Рециклираната пластмаса, получена от батерии, се използва в производството на нови пластмасови контейнери и капаци на батерии. Кристалите натриев сулфат, извлечени от киселината на старите батерии се използват повторно.

Exide Technologies има общо 11 центъра за рециклиране, шест в САЩ, четири в Европа и един в Нова Зеландия.

Всички тези предимства помагат на Exide да бъде уважаван световен лидер в производството батерии за съхранение на електрическа енергия и развитието на нови технологии.
Рециклиране



История

Компанията Exide Technologies е основана през 1888г. от У. У. Гибс и тогава се е наричала “Компания за батерии, съхраняващи електроенергия”. Гибс купил идеите и патентите на изобретателя Клемент Пайен, за да направи съхранителните батерии търговски продукт. Целта на Гибс били компаниите за електрическо осветление, които можели да използват съхранителните батерии, за да осигурят услуги на клиентите си.

 

Гибс купува патентите и идеите на френският изобретател Клемент Пайен, като трансформирa идеята за зареждаеми батерии (тогава известни като Pickled Amperes-"Консервиран ток”) в изключително надежден търговски продукт. С развитието на акумулаторните или "хлоридни” батерии, “Компанията за батерии, съхраняващи електроенергия” поставя ново равнище в електрическата индустрия за обществено осветление.

 

През 1890 г., “Компанията за батерии, съхраняващи електроенергия” инсталира първата реална зареждаема батерия в “Компанията за електрическо осветление” в Джърмантаун (Germantown), Филаделфия. Батерията осигурявала ток за осветление, а динамо зареждало батерията. Скоро след това компанията получава искане за 13 000 клетки за задвижване на шест нови трамвая на Железопътна компания “Lehigh Avenue” във Филаделфия, които стават първите самоходни превозни средства.


През 1890 г. търсенето на акумулаторни батерии нараства и принуждава компанията да се премести в по-големи помещения.



Възможностите за акумулаторните батерии постоянно се увеличавали. Компанията Pullman използва хлоридни батерии, за осветление на няколко луксозни железопътни вагони, а малките батерии се продават за захранване на електрически вентилатори, шевни машини и фонографи. През 1898 г., батерии задвижват първата подводница на американския флот. Батериите се използват като източник на енергия в електрически локомотиви, колички и пътнически превозни средства, кораби и телефонни централи, и първaтa автоматичнa националнa, превключвателна и сигнализационна железопътна система.

През 1900 г. компанията разработва продукт с по-голям капацитет и по-малко тегло, предназначен за електрически таксита.

Това е първата батерия с името Exide, съкращение от Excellent Oxide (отличен оксид - наименование, измислено от световноизвестният изобретател T.A. Едисон, с което той нарекъл една от своите основни субстанции за новата батерия).

През 1901 г., за първият успешен трансконтинентален телефонен и първия трансатлантически "безжичен" телеграфен пренос са използвани батерии Exide.

С въвеждането на електрическата кола като частно превозно средство за пътници, особено в градския транспорт, батериите заместват конската сила в много значими приложения. При ръчното стратиране на двигателя, стартовият механизъм често изхвърлял рязко назад и при това му наранявал ръцете на водачите.



Усилията да се премахне опасното стартиране води до развитие на стартерните батерии. Кадилак от 1912 г., става първият автомобил с двигател с вътрешно горене, който се стартира с батерия, създадена като съвместна разработка на “Компанията за батерии, съхраняващи електроенергия” и Чарлз Е. Кетъринг. В този си модел батерията Exide осигурява енергия и за осветление и за запалване. Функциите за стартиране, осветление и запалване са в основата на използваният и днес производен термин SLI (starting, lighting, ignition), който се използва за означаване на стартерните автомобилни батерии.

През 1913 г. американският флот започва експерименти с използването на батериите Exide за стартиране двигателите на хидроплани, а през1 915 г., батериите Exide са използвани заедно с първите стартери, инсталирани в бензинови товарни превозни средства. С разработването на тежкотоварните (heavy duty) батерии - Exide Ironclad, Exide разкрива изцяло нова област. Батериите Exide започват да се използват в цялата промишленост. Батериите Exide Ironclad също са използвани в електрокари и за подводни операции на подводниците. В продължение на много години, компанията Exide е една от няколкото големи фирми, осъществяващи разработки в областта на изследванията, комуникациите и военно приложение. През 1934 г., когато командир Бърд създава военна база в Антарктида, единственият източник на електрически ток е батерията с дълбок цикъл на Exide. Батериите Exide осигуряват енергия и за полета с балон на Пикард, а през същата година и за дизелови локомотиви.

Когато Съединените щати се включват във Първата Световна Война, батериите на Exide се използват за захранване радиостанциите на самолетите и наземните радиостанции. През 1938г., Exide”придобива “Компанията за гигантски съхранителни батерии” и разширява дейността си към зарядни и тестери за батерии.

Exide купила компания за сухи батерии, наречена “Британия Батерис Лимитид”.

През Втората Световна Война Exide е била основен доставчик на батерии за подводниците на флота на САЩ и на батерии, използвани в електрическото торпедо Марк 18.

 

Exide навлиза в индустрията със сухи батерии през 1957 г. когато придобива компанията Ray-O-Vac” която тогава е вторият най-голям производител на сухи батерии в САЩ. На следващата година, Exide отваря свой “Център за инженерни разработки” в Ярдли (Yardley), Пенсилвания, като отдел на компанията за изследване и развитие. След придобиването на “Уисконсинската компания за батерии”, Exide започва да призвежда мотоциклетни и специализирани батерии. През 1969 г. първият лунарен модул на НАСА използва слънчева енергия от соларните акумулаторни батерии Exide. НАСА използва никел-цинкови батерии Exide във всяка една от космическите мисии "Аполо". През 1987 г. придобива корпорацията “Дженерал Батери” и се разширява толкова, че батериите й могат да се монтират на почти всяко превозно средство по пътищата на САЩ.

 

През 1991 г. по време на операция "Пустинна буря", Exide доставя стартерни и танкови батерии на американската армия, като и днес продължава да предоставя на армията арсенал от батерии.

 

През 1992 г., Exide за пореден път демонстрира своята сила в иновациите, като въвежда батерии без електролит, морски гелови батерии, приспособени към метеорологичните условия и с технология без обслужване.

 

През 1993г. Exide започва да се разширява и в Европа, чрез развиване на международния си отдел за батерии. В Обединеното кралство, Евро-Ексайд започва придобиването на BIG Batteries и Gemala Ltd. В Испания Exide купува Tudor, а във Франция CEAC. До 1995г . Exide придобива глобален мащаб и става първият производител на батерии, който публикува страници в World Wide Web. През 1998г. Робърт А. Лац, бивш президент и заместник председател на корпорация “Крайслер” е назначен за председател на Еxide. Той реорганизира структурата на международния мениджмънт в глобални бизнес единици и продава тези, които не са свързани с батериите, за да позволи на компанията да се концентрира върху основната си дейност. . През 1999 г. Луц определя Exide, като високо-технологична и иновативна компания за батерии, чрез въвеждане технологията с цилиндрични клетки - Exide Orbital Technology, най-значителното подобрение в технологията на оловно-киселинните батерии за последните 30 години. Exide въвежда батериите Orbital-Maxxima на автомобилния пазар, а за специализираните пазари- морски, стартерни и батерии с дълбок цикъл. През 2000 г., Еxide, придобива компанията GNB Technologies, глобална компания в областта на производството на индустриални батерии. Като възприема силните страни и на двете компании, Exide сега управлява бизнеса си като Exide Technologies. GNB, която е лидер в производството на промишлени и автомобилни батерии в САЩ и в тихоокеанския регион, доставя около 20% от производството на индустриални батерии, продавани в Северна Америка, както за тягови, така и за стационарни приложения. GNB беше също и един от водещите в Северна Америка, доставчици на автомобилни батерии за първоначално вграждане и за продажба като резервни части.

Exide Technologies е подписала споразумение да е единствения доставчик на оловно-киселинни батерии за проекта REVA (Revolutionary Electric Vehicle Alternative) - разработващ производството на революционни алтернативни електрически автомобили в Бангалор, Индия.


  Обратно